قیمت پروفیل

قیمت روز پروفیل

قیمت پروفیل

۴ بازديد

 

پروفیل ها از مقاطع آهنی و فولادی مشهور و پراستفاده می‌باشند قوطی ها طیف گسترده ای از محصولات را در خود جای داده اند. پروفیل ها دارای انواع گوناگونی هستند همچون پروفیل بسته و پروفیل باز که هر کدام از آنها قیمت مخصوص به خود را دارند. عمده مصرف پروفیل ها در ساختمان‌سازی مصرف برای درب و پنجره می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با پروفیل و اطلاع از قیمت پروفیل تا انتهای متن با ما همراه باشید.

قیمت روز پروفیل

در این مطلب سعی کرده‌ایم تا به قیمت پروفیل، قیمت قوطی آهنی و قیمت آهن در انواع سایزها و برندهای متفاوت بازار ایران بپردازیم، در این بخش به تنوع محصولات قوطی و پروفیل می‌پردازیم و در اختیار شما کاربران عزیز می‌گذاریم، برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما در ارتباط باشید.

موارد استفاده انواع پروفیل

اگر بخواهیم پروفیل ها را بر مبنا استفاده و کاربردشان طبقه‌بندی کنیم میتوان این طبقه‌بندی را اینگونه ایجاد کرد.

  1. پروفیل های کوچک: از این نوع پروفیل در نرده خیابان و پیاده‌رو، چهارچوب درب و پنجره و راه پله ساختمان نقش بسزایی دارد.
  2. پروفیل های بزرگ: این پروفیل ها نسبت به نوع قبلی بزرگ‌تر و ضخیم‌تر هستند. به نوع بزرگ‌تر آن ستونی نیز می‌گویند زیرا در ستون فلزی ساختمان نیز کاربرد دارد.
  3. پروفیل z: و مورد آخر پروفیل z می‌باشد که در پوشش سقف سوله‌ها کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت پروفیل سبک و سنگین چیست؟

روش‌های تولید پروفیل

قوطی‌ها را به دو روش می‌سازند که این دو روش عبارت‌اند از مستقیم و غیر مستقیم در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

1- تولید پروفیل به روش مستقیم

در ساخت و تولید پروفیل به این روش در ابتدا ورق ها را خم می‌کنند و با کمک این کار شکل کلی و زاویه‌های اصلی پروفیل را ایجاد می‌کنند و سپس بعد از آن با کمک جوش دادن لبه‌های ورق را به هم دیگر جوش می‌دهند تا مقطع نهایی شکل گیرد. و در نهایت در مرحله نهایی با استفاده از اره مخصوص محصولات را برش و آماده بسته بندی می‌کنند.

بعد از آنکه پروفیل تمامی مراحل گفته شده را طی کرد با کمک اره‌های مخصوص به اندازه 6 و 12 متری برش داده می‌شود و در تعداد مشخص و بسته‌بندی می‌شوند. در نهایت مشخصات پروفیل مذکور بر روی کارت مشخصات نوشته و بر روی آن قرار داده خواهد شد و به عنوان مرحله نهایی بازرس کنترل کیفیت، کیفیت آن را تایید می‌کند و پروفیل به انبار برده می‌شود.

قوطی‌هایی که در روش مستقیم به دست می‌آیند و ساخته می‌شوند دارای کیفیت بالایی هستند زیرا دارای ابعاد دقیق و خط جوش ثابت و زاویه‌های تیز در دیواره‌های بالایی هستند. و انحنای سطحی کمی که به اصطلاح شمشیری گفته می‌شود را دارد.

 

 

2- تولید پروفیل به روش غیر مستقیم

در روش دوم که یکی دیگر از روش‌های ساخت پروفیل می‌باشد مراحل ساخت به این نحو می‌باشد که در ابتدا در این روش در دستگاه مخصوص مثل مراحل روش قبلی و یکی از سه روش خمش، پیچش کمانش تبدیل با لوله می‌شود و بعد از آن جوش دو لبه در واحد سایز و پیچش‌گیر و بر اثر فشارهای جانبی بالایی پایینی لوله به شکل‌های مختلف تبدیل و در واحد سایزینگ و واحد پیچش گیر لوله کاملتر و محصول نهایی پس از تولید و پس از برش با اره‌های مخصوص بسته‌بندی می‌گردد. در ادامه این صفحه می‌توانید جدیدترین قیمت پروفیل را مشاهده نمایید.

در روش غیر مستقیم می‌توان با ساخت یک لوله در واحد فرم و عوض کردن حداقل چند قالب در واحد سایز و یا انتقال دادن به دستگاه‌های بدون جوش می‌شود چند نوع پروفیل تولید و تهیه نمود.

بیشتر بخوانید: تولید پروفیل های جدید

کاربرد پروفیل

از پروفیل های کوچک که دارای اشکالی هندسی به شکل‌های مربع و مستطیل اغلب برای نرده‌کشی و راه پله ساختمان ها کاربرد دارند البته از این نوع پروفیل در چهارچوب ها هم زیاد استفاده میشود از آنجایی که عمده مصرف این پروفیل در ساختمان میباشد به همین خاطر به آن لقب پروفیل ساختمانی را داده‌اند و به این نام نیز شناخته می‌شود.

پروفیل های ستونی ضخیم‌تر بوده و دارای قطر بیشتری از مدل قبلی هستند این پروفیل‌ها که به شکل مربع یافت می‌شوند و مورد استفاده در ساخت اسکلت سازه‌ها و صنایع دیگر می‌باشند. ضخامت این پروفیل‌ها از 2.5 میلی متر تا 10 میلی متر می‌باشد و نکته‌ی قابل توجه ای که در مورد این قوطی‌ها وجود دارد این است که از پروفیل‌های مربع و مستطیل در صنعت خودروسازی کاربرد دارد.

کارخانه های تولید پروفیل در ایران

کارخانه‌های زیادی در ایران به تولید این محصول پرکاربرد می‌پردازند. که ازجمله مهم‌ترین این کارخانه‌ها می‌توان به کارخانه‌های زیر اشاره داشت.

  • فولاد ماهان
  • یزد
  • ابهر
  • زنجان
  • کارخانه آریان فولاد
  • فولاد سپاهان
  • فولاد اصفهان
  • فولاد کوه پایه
  • کارخانه منظومه

این کارخانه ها بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات پروفیل در ایران را می‌سازند.

بیشتر بخوانید: کاربردهای پروفیل مبلی چیست؟

وزن پروفیل آهن

بیشتر پروفیل و قوطی تولیدشده در کارخانه‌های ایران به اشکال مستطیل و مربع هستند، وزن پروفیل آهن هم مانند سایر مقاطع فولادی از استانداردهای خاصی پیروی می‌کند. ضخامت قوطی بر اساس کارخانه تولیدکننده آن متفاوت است و  معمولاً بین 1.5 تا 8 میلی‌متر است، هرچه ضخامت مقطع افزایش پیدا کند، وزن پروفیل هم افزایش خواهد داشت و افزایش وزن روی قیمت قوطی آهن مؤثر است. وزن پروفیل 10*20: 6 کیلوگرم، وزن پروفیل 10*25: 7 کیلوگرم است و هرچه ضخامت افزایش پیدا می‌کند به همین فرمول وزن پروفیل آهن هم افزایش می‌یابد.

برای اطلاع از قیمت نبشی و قیمت ناودانی کلیک کنید.

سوالات متداول در خصوص پروفیل

1- کاربرد ورق پروفیل چیست؟

ورق های پروفایل موجود در طیف گسترده ای از مدل ها که به عنوان یک ماده عالی برای طیف گسترده‌ای از سبک‌های معماری استفاده می‌شود. این ورق‌ها برای مشخصات دقیق ابعادی دارند و از مصالح ساختمانی مهم برای سقف و دیوار هستند. این ورق‌ها انعطاف، دوام بالایی برخوردار هستند. اینها با ویژگی‌های قابل توجه خود در کاربردهای وسیعی مانند ساختمان‌سازی، صنعت و راه‌سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

2- انواع پروفیل در بازار

پروفیل ساختمانی، پروفیل صنعتی، پروفیل مبلی، پروفیل Z، پروفیل گالوانیزه، پروفیل کامپوزیت، پروفیل استیل

3- فرمول بررسی وزن پروفیل چیست؟

وزن پروفیل به کیلوگرم= طول پروفیل* تعداد پروفیل* وزن مخصوص به خود

نکته: وزن مخصوص به خود همان وزن محصول مورد نظر در جدول اشتال می‌باشد

 

قیمت پروفیل 40*80 پروفیل 5 میلیمتر

قیمت پروفیل 40*80 پروفیل 5 میلیمتر کارخانه

قیمت پروفیل 40*80 پروفیل 6 میلیمتر

قیمت پروفیل 40*80 پروفیل 6 میلیمتر تهران

قیمت پروفیل 80*40 مبلی 0.9 میلیمتر

قیمت پروفیل 80*40 مبلی 1 میلیمتر

قیمت پروفیل 80*40 مبلی 1.25 میلیمتر

قیمت پروفیل 80*40 مبلی 1.5 میلیمتر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.